תשרי תש"ל - ר' שלמה זלמן לבקיבקר

מתוך Yomanim

קפיצה אל: ניווט, חיפוש
(דף חדש: === מכתב מיום ב' כ"ד תשרי תש"ל === ====התוועדות ב' דחה"ס==== ביום ב' דחה"ס היתה התועדות בה דיבר מענין התכללות פס…)
 
שורה 10: שורה 10:
ההתועדות (שמח"ת) החלה ב 6.30 ממש לפני שקיעה עד 1 לערך. שיחה א'. כי אזלת לקרתא אזלת בנימוסא הכונה ע"י נימוסי המדינה עולים למדריגת אזיל מהלך וזה מה שאמר אדמו"ר הקודם בשיחת שמ"ע תש"ה שיגיע זמן שיראו בסטריט ויכירו שזה בן תורה, תפס לשון סטריט דאפי' כאלה שאינם מכירים מילת רחוב וגאס וכיו"ב ואפ"ה יכירו בם. שזהו מה' שמתקרבים עכשיו רואים בפועל כאלה שאינם יודעים לה"ק ואידיש. והולכים עם ציציות בחוץ שזה לא הי' אפי' במדינות שהיו במדריגה נעלית יותר בתומ"צ, ואפי' יראים, לא הלכו מחמת שנמצאים בין נכרים וכו' וכאן הולכים מחמת שנימוסי המדינה הם לעשות כל דבר בפרסום ובלי להתפעל – ומנצלים זאת בקדושה והאריך. באמצע אמר שעד כה הי' מותר לשתות ד' כוסיות (אמר מפורש ד') ועכשיו בש"ת ע"ד מנהג המדינה כששמחים צריך לשתות מותר לשתות כפלים ח'. ע"ד שמוצאים בתורה גבי כנב כפל ועד"ז בצד ההפכי וע"ד שמוצאים באגה"ת בחסידות הי' רגיל לקרות ב' דפים יקרא ד'. דיבר שיחה מנוי סוכה והנקודה תמיד זה א-לי ואנוהו זה בעצם המצוה וכאן זה הוספה כלים נאים לתלות בסוכה ומכיון שסוכה יש לה קדושה לכסך מדאורייתא ודפנות מדרבנן ע"ד קרבן חגיגה לייגט זאך נישט אפ אין שכל שקרבן חגיגה מייפים עם כלים נאים ובתנאים זה ביטלו יפה יפה משא"כ אצלינו.
ההתועדות (שמח"ת) החלה ב 6.30 ממש לפני שקיעה עד 1 לערך. שיחה א'. כי אזלת לקרתא אזלת בנימוסא הכונה ע"י נימוסי המדינה עולים למדריגת אזיל מהלך וזה מה שאמר אדמו"ר הקודם בשיחת שמ"ע תש"ה שיגיע זמן שיראו בסטריט ויכירו שזה בן תורה, תפס לשון סטריט דאפי' כאלה שאינם מכירים מילת רחוב וגאס וכיו"ב ואפ"ה יכירו בם. שזהו מה' שמתקרבים עכשיו רואים בפועל כאלה שאינם יודעים לה"ק ואידיש. והולכים עם ציציות בחוץ שזה לא הי' אפי' במדינות שהיו במדריגה נעלית יותר בתומ"צ, ואפי' יראים, לא הלכו מחמת שנמצאים בין נכרים וכו' וכאן הולכים מחמת שנימוסי המדינה הם לעשות כל דבר בפרסום ובלי להתפעל – ומנצלים זאת בקדושה והאריך. באמצע אמר שעד כה הי' מותר לשתות ד' כוסיות (אמר מפורש ד') ועכשיו בש"ת ע"ד מנהג המדינה כששמחים צריך לשתות מותר לשתות כפלים ח'. ע"ד שמוצאים בתורה גבי כנב כפל ועד"ז בצד ההפכי וע"ד שמוצאים באגה"ת בחסידות הי' רגיל לקרות ב' דפים יקרא ד'. דיבר שיחה מנוי סוכה והנקודה תמיד זה א-לי ואנוהו זה בעצם המצוה וכאן זה הוספה כלים נאים לתלות בסוכה ומכיון שסוכה יש לה קדושה לכסך מדאורייתא ודפנות מדרבנן ע"ד קרבן חגיגה לייגט זאך נישט אפ אין שכל שקרבן חגיגה מייפים עם כלים נאים ובתנאים זה ביטלו יפה יפה משא"כ אצלינו.
 +
[[Category:יומנים]] [[Category:תשרי|5730]]

גרסה אחרונה מתאריך 03:06, 9 באוקטובר 2011